Sezgi'nin Annelik ve Hayat Günlüğü

4 Aralık 2015

Hastane Çantasına Ne Koysam?


Blog yazmak cidden zor işmiş. Bu kadar ara vermemden, ilk adımdan sonrasını getiremememden belli. Gerçi eskilerin Balyanak'ı, yenilerin Bibik'i ile dolu ve yorucu bir yıl geçirdik, onun bize alışması, bizim ona alışmamız derken... 


Şimdi bu kadar ara verince önce nereden başlasam diyorum. Bundan bir yıl öncesine gidiyorum. Bibik doğmadan önce tek meşgalemdi hastane çantası hazırlamak. Aman hiçbir şey eksik olmasın diye doğumdan haftalar önce hazırladığım çantayı en az 5 kez tekrar açıp kapattım. Okumadığım blog, web sayfası kalmadı. Sonuçta tüm okuduklarım hemen hemen aynı şeyleri içermesine karşın, yaptığım listeye bakınca, değil bir bavul, 5 bavul yetmezdi herhalde hepsini götürmeme. Ama doğum bitti, biz hastaneden çıktık ve dönüp bakınca, çoğu şeyin çok da gerekli olmadığını anladım. 

Bu konuda kafası karışıklara verebileceğim en öncelikli tavsiye, bebek için ayrı kendileri için ayrı bir çanta hazırlamak olacaktır. Hatta yeri gelmişken söyleyeyim, ben bebek için hazırladığım kıyafetleri, battaniyeleri vs bebek deterjanı ile yıkadığım hurçlara ya da bohçalara koyup, öyle yerleştirmiştim çantaya. Bebek için ayrı bir çanta yapmak hastanede o hengame içerisinde aradıklarınızı kolayca bulmanızı sağlayacaktır. Ayrıca, doğumda hemşireye teslim edilecek bebek kıyafetlerini ve bebek bezini de battaniyenin içine sararak bohça şeklinde hazırlayıp, öyle koydum. 

 

Şimdi gelelim "Hastane çantasına ne koysam?"sorusunun asıl cevabına. Öncelikle doğum yapacağınız hastane belli ise, onlar ile görüşüp size neler sağladıklarını öğrenmenizde fayda var. Böylece gereksiz şeyleri yük etmemiş olursunuz. Ayrıca, doğumun olacağı mevsim de çantada olması gerekenler için bir başka etken.

Peki sonuç olarak benimkinde neler vardı derseniz, Bibik için çantaya koyduğum ve kullandıklarım şöyle:
  • 1 adet 10'lu hastane çıkış seti
  • 2 adet çıçıtlı body 
  • 2 adet tulum
  • Çorap (Hastane çıkış setlerinde oluyor genelde ama ilave koymakta fayda var)
  • Yelek-Hırka (Mevsimine göre)
  • Battaniye (Mevsime göre penye ya da polar ya da yün olabilir)
  • Tülbent/Ağız Mendili
  • Bebek bezi
  • Pişik kremi
  • Islak mendil
  • Alt açma bezi
  • Yatacağı yere sermek için ince bir battaniye ya da örtü
  • Hastaneden çıkarken kullanmak için ana kucağı
  • Bunların dışında emzik, biberon gibi gereçler de aldım ama kullanmama gerek kalmadı. İhtiyaç olma riskine göre çantada bulundurmak iyi olabilir.
Kendim için hazırladığım ve iyi ki almışım dediklerim ise şunlar:
  • 2 adet gecelik (Sezaryen ile doğum yaptıysanız, gecelik pijamadan daha iyi bir seçenek olabilir)
  • 1 adet sabahlık
  • Çorap
  • Terlik
  • Çamaşır (Hamile iken kullandıklarımı götürdüm)
  • Emzirme sütyeni/atleti
  • Hijyenik Ped (İlk gün bebek bezi kullandım :))
  • Hastaneden çıkarken giymek için günlük kıyafetler
  • Kirli torbası
  • Diş macunu-Diş fırçası
  • Şarj cihazları
  • Fotoğraf makinesi
  • Göğüs kalkanı
  • Kelebek göğüs koruyucu
  • Göğüs ucu çıkarıcı
  • Göğüs kremi
  • Ve tabii  ki lohusa tacı
  • Hamilelik dönemine ait sağlık kayıtları
  • Yine yanıma makyaj malzemesi, sabun, şampuan vb kozmetik malzemeler aldım ama hiçbirini kullanmadım.
Yukarıdaki listeden kelebek göğüs koruyucu ve göğüs ucu çıkarıcı emzirme konusunda sorun yaşadığım için benim hastanede geçirdiğim günlerimi kurtaranlar oldu. Bu konuda detaylı bilgiyi ayrı bir yazıda paylaşmaya çalışacağım. Bizim evimiz ile hastane arası çok mesafeli olmadığı için bazı şeyleri ihtiyaç olursa gider alırız diye düşündük. 

Bir de, eğer kendiniz hazırlıyorsanız, kapı süsü, ikramlıklar, hediyelikler vs gibi detayları sakın unutmayın :)


0 yorum:

Yorum Gönder

Blogger tarafından desteklenmektedir.

© 2011 Sezgisel Annelik, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena